La multi ani si un 2015 plin de realizari de business iti doresc, tie, cititorule!
Inceputul de an, de obicei molcom si relaxat – asigurand tranzitia de la sarbatorile de iarna la noul an de munca, s-a dovedit a fi mai dinamic decat ne asteptam: doua tranzactii care au in prim plan site-uri implicate in activitati traditionale de publicitate online. Desi au avut loc in aceeasi perioada, cele doua tranzactii sunt complet divergente atat ca scop cat si ca impact in piata de publicitate – vei vedea mai jos de ce.

DailyBusiness, Feminis si StiriDeSport sunt cumparate de ownerul RomaniaTV
[detalii pe PaginadeMedia.ro]

O miscare de consolidare a portofoliului care presupune ca RomaniaTV vrea sa devina un jucator complet in piata media: pe langa televiziunea RomaniaTV si site-ul corespondent doreste sa aiba si asset-uri care sa acopere verticale lipsa:
Feminis – lifestyle feminin,
DailyBusiness – business news (site-ul RomaniaTV nu se poate incadra aici),
StiriDeSport – sport / barbati

Felicitari lui Dragos Stanca (ThinkDigital), cel ce a avut viziunea de a cumpara AdEvolution anul trecut, miscare ce i-a permis acum sa aiba o pozitie de forta inainte de realizarea unei tranzactii care probabil i-a adus mai putini bani, dar i-a permis sa-si consolideze portofoliul ca regie.

Skin Media a cumpărat Bucătăraș.ro de la Gusti Roman și Cătălin Țepelin
[detalii pe PaginadeMedia.ro]

Chiar si pentru cineva din industria de media aceasta tranzactie pare cel putin ciudata la prima vedere: de ce ar cumpara importatorul NIKON, o companie cu activitate sustinuta in IT&C, un site cu profil culinar care isi bazeaza veniturile pe atragerea de publicitate?
Orlando a facut lumina in acest non-sens adaugand informatia ca SKIN MEDIA a intrat pe piata produselor electrocasnice. Tot nu are sens achizitia?

Ba are chiar foarte mult sens: daca ai avea o companie (nu numai de electrocasnice), cum ti-ar placea sa te promovezi for free catre o comunitate solida de pe un site cu aproape 2 000 000 de vizitatori? Nu chiar for free, caci sunt de acord cu Orlando care intuieste o cifra a tranzactiei in zona sutelor de mii de euro, dar daca pretul obtinut a fost bun – si sunt convins ca a fost – atunci bugetul de marketing al SKIN poate fi ajustat fara probleme in urma acestei tranzactii – sa nu uitam ca discutam de o companie cu o cifra de afaceri de peste 40 milioane EUR (2013).

Trebuie sa il felicit pe Augustin Roman pentru tranzactie, chiar daca sentimentele mele fata de el sunt la pol opus – ca urmare a interactiunilor noastre din perioada aventurii mele in grupul Intact. A reusit ceea ce multi publisheri cu potential si know how mai mare nu au putut: sa faca un site de nr 1 pe nisa lui si sa faca un exit in profit.
De asemenea, trebuie sa il felicit si pe Camil Perian – CEO-ul SKIN – pentru deschiderea de care a dat dovada; sunt convins ca daca va reusi sa pastreze traficul Bucataras si comunitatea la niste valori rezonabile, investitia se va dovedi una extrem de profitabila. Nu mai discut si despre posibilitatea de a lansa Bucataras in zona de comert online sau servicii – this is pure gold!

Revenind in prezent: un ianuarie 2015 care anunta un an plin de achizitii si miscari strategice de amploare in media online romaneasca. Ma astept ca trendul consolidarii, inceput anul trecut de ThinkDigital prin achizitia AdEvolution, sa continue si anul aceasta; makes sense, piata s-a stabilizat momentan dpdv bugete catre publisheri locali (ca sa fiu optimist big grin) si pana la urmatorul salt al pubicitatii online businessul a devenit cel putin dificil.

Tranzactiile lunii ianuarie 2015
Tagged on:                         

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*