Agentia MEC din grupul WPP a castigat pitchul pe contul global de media al VODAFONE, estimat la peste 900 milioane USD. La nivel global contul VODAFONE a fost castigat in 2009 de OMD, dar in Romania ne-am obisnuit de foarte multi ani sa il gasim in portofoliul de clienti MC CANN (dupa o scurta trecere pe la OMD in anul 2009). La pitchul din acest an in finala au ramas MEC si Aegis, MEC castigand contul in cele din urma. Inca nu au venit confirmarile oficiale pentru Romania, dar exista informatii solide ca schimbarea se va efectua si la nivel local.

Pentru MEC Romania mutarea inseamna revenirea in zona de „foc” a agentiilor de media, cu unul dintre cei mai mari spenderi de publicitate din tara noastra. Mai mult ca sigur va fi o gura de oxigen sanatoasa pentru MEC, care a avut de infruntat o perioada mai slaba – subliniata si de plecarea CEO-ului Bogdan Prajisteanu anul trecut. Iata insa ca lucrurile se „aseaza” pentru MEC: de saptamana trecuta au un nou CEO (in persoana Oanei Padure, ex-Media Direction), un super-client in portofoliu (Vodafone) si cateva veniri ale unor oameni cu experienta solida pe digital anul trecut (Alex Visa, ex-Hyperactive si Razvan David, ex-Tradeville si fost angajat al MEC cu cativa ani ianinte).

Pentru zona de online, tinand cont de abordarea VODAFONE: negociere / optimizare la nivel global, pot sa intuiesc o crestere a investitiilor locale – ca rezultat al alinierii share-urilor pe care le are online-ul in total buget de media cu tarile mai dezvoltate, dar si ca urmare a rebrandingului Cosmote in  T-Mobile – programat in Q3/Q4 2014.
Conform MIPO/BRAT bugetele consumate de VODAFONE pe online s-au ridicat la 1.9 milioane EUR in 2013, 4.8 milioane in 2012 si respectiv 1,1 milioane EUR in 2011.

Va fi extrem de interesant de urmarit evolutia / tranzitia…

PS: din cate observ inca nu s-a anuntat nimic in presa romaneasca, so: enjoy it, you’re the first to know! 🙂

SURSA

Mutare spectaculoasa: contul media VODAFONE trece de la McCann la MEC
Etichetat pe:                    

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*