Pentru multi dintre noi publicitatea online inseamna in primul rand banner-display (afisare de bannere). Majoritatea campaniilor de anvergura au o componenta solida de afisare de bannere, acompaniata de alte tipuri de reclama: publicitate contextuala, trimitere de newsletter sau advertoriale. Astfel, am considerat utila prezentarea formatelor uzuale (standard) de bannere (stiu, exista pe site-ul IAB, dar am considerat ca merita o atentie suplimentara fata de ce este acolo):

Denumire: LEADERBOARD
Dimensiune: 728 x 90 pixeli
Pozitie: top banner
Exemplu:
Observatii: La momentul actual este cel mai utilizat format de banner in publicitatea online traditionala, datorita avantajelor de pozitionare pe care le are (first-screen, top position). De cele mai multe ori este punctul de plecare pentru bannerele de tip roll-over sau e utilizat ca punct de final pentru bannerele de tip overlayer (care ruleaza PESTE pagina site-ului si apoi se retrag in pozitia de 728×90)

Denumire: SKY-SCRAPER
Dimensiune: 120 x 400 pixeli
Pozitie: side banner
Exemplu:
Observatii: Banner vertical, lateral, de cele mai multe ori pozitionat in al doilea ecran vizibil (trebuie sa faci scroll pentru a-l viziona). In multe cazuri, site-urile renunta la el in favoarea wide sky-scraper, care ofera un spatiu mai mare de afisare (implicit o vizibilitate mai buna).

Denumire: WIDE SKY-SCRAPER
Dimensiune: 160 x 600 pixeli
Pozitie: side banner
Exemplu:
Observatii: Varianta alternativa de side-banner pentru sky-scraper si cel mai mare banner standard din punct de vedere suprafata. Din ce in ce mai utilizat odata cu disparitia formatului full banner (468×60).

Denumire: RECTANGLE
Dimensiune: 300 x 250 pixeli
Pozitie: content banner
Exemplu:
Observatii: Banner utilizat cu preponderenta in interiorul articolelor, motiv pentru care mult timp nu a fost utilizat la adevarata valoare. Varianta ideala (din punct de vedere al eficientei) pentru rectangle impune livrarea reclamei in functie de continutul articolului (in articol de sport reclama la produs/servicii sportive, etc); din pacate tehnologia ad-server-elor prezente in .RO nu permite livrarea reclamei pe bannere in sistem contextual).

Formatele STANDARD de bannere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*