Un an greu. Foarte greu. Poate cel mai greu din intreaga „viata” a industriei de online advertising de la noi. Poate chiar cel mai greu an din toate timpurile in media romaneasca. Asta a fost 2009, anul unor scaderi pe toate subsectiunile industriei (tv, presa, radio, online, outdoor)…

Inceputul lui 2010 ii gasea pe jucatorii din online destul de optimisti cu privire la rezultatele anului curent, cu estimari de crestere intre 10 si 15%. Adica de la 15 milioane de euro in 2009 la un 18 milioane pe 2010. Not bad, daca este sa tinem cont de situatia economica a tarii, de contextul international si de multi alti factori.

Iata ca in decembrie avem primele informatii despre cum s-a miscat MEDIA in 2010 in Romania si despre evolutiile principalelor piete care o compun. Daca despre online aflasem cu putin timp in urma (din studiul IAB Romania) ca a avut o evolutie foarte buna pe primul semestru (65%+ fata de 2009, cu 10 000 000 EUR incasati) a venit vremea sa aflam ceva informatii si despre celelalte medii. Intr-un interviu acordat editiei online a ziarului Financiarul Bogdan Prajisteanu, directorul general al MEC Romania (poate una dintre cele mai active agentii pe zona de online) a declarat urmatoarele:

– piata de media in 2010: 330 milioane eur, -13% fata de 2009
– tv: 212 milioane eur, -12% fata de 2009
– presa scrisa: 32 milioane eur, -30% fata de 2009
– OOH (indoor+outdoor): 37 milioane eur, -16% fata de 2009
– radio: 24 milioane eur, -14% fata de 2009
– online: 10 milioane pe Q1+Q2, +20% fata de 2009

Estimarile MEC Romania pentru 2011 prevad o crestere de 1% a pietei media (un procent estimat atat de mic poate fi echivalent unei stagnari), cu scaderi de 5% in presa si OOH, stagnare pe radio si o crestere de 20% pe online.

Daca mai coroboram si cu alte informatii pozitive vizavi de online venite din zone adiacente, precum cele oferite de Doru din perspectiva consultantului independent si al organizatorului de evenimente sau cu estimarile grosiere facute acum cateva zile de Orlando, putem spune cu mana pe inima ca: A FOST MAI BINE (IN 2010) SI VA FI MAI BINE!

Evolutia pietei media in 2010. Online-ul creste
Tagged on:                                     

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*