Sunt multe motive la care te poti gandi pentru a justifica nemultumirea userilor la adresa publicitatii online. Unele dintre cele mai uzuale motive sunt pentru ca

  • este PUBLICITATE (si nimeni nu prea intra pe un site ca sa vada reclamele – cu exceptia noastra, a celor care lucram in domeniu, of course big grin)
  • mesajele reclamelor sunt de multe ori stupide, neatractive, non-interactive si ne-adaptate pentru mediul online
  • cei care livreaza reclama online abuzeaza pana la refuz cu formatele intruzive (care apropo, de ceva timp nici nu mai beneficiaza de extra-charge la cumparare)
  • utilizarea incorecta sau lipsa completa a targetarii (daca eu caut masini, poate nu ma intereseaza ultimul deodorant NIVEA)
  • s-a impamantenit ideea ca reclamele online sunt fie de proasta calitate (promovarea agresiva a site-urilor de porn sau care comercializeaza Viagra, a jocurilor online – gen Travian, etc) fie sunt in cantitati mult mai mari decat poate suporta un user normal.

Una dintre categoriile prin care noi, vanzatorii de reclama online, contribuim la parerea proasta despre publicitatea online este abuzul de formate intruzive sub diverse forme. Am mai discutat despre obiceiurile diverselor site-uri de a aglomera foarte tare paginile cu continut publicitar, azi am dat peste un exemplu dus la extrem de ASA NU:

feminis_overlayere

Poate ca este mai putin important despre ce site este vorba (feminis.ro), cat despre modul in care cei doi „participanti” la actiune benficieaza de o astfel de situatie:

  • USERUL: care se vede nevoit sa inchida nu mai putin de 3 bannere care s-au afisat peste continutul pe care isi dorea sa-l citeasca SAU, mai simplu, sa inchida si sa redeschida site-ul.
  • CLIENTUL: cum poate beneficia oricare dintre cei 3 clienti (Johnson, Pedigree sau Generali) de promovarea online pe care a platit-o? Cum poate un brand manager sa justifice asocierea de imagine cu un alt brand (poate chiar mai puternic) dintr-o alta zona de activitate? La prima vedere cel mai „norocos” este Generali, care are prim planul – datorita pozitiei sale in pagina, in timp ce Johnson(Glade) are logo-ul cel mai vizibil, iar Pedigree este complet lipsit de vizibilitate (nu logo, nu info despre produs).

In concluzie mi-as dori ca noi – cei care livram reclama online – sa fim putin mai selectivi cu formatele pe care le utilizam, clientii sa fie mai atenti cu modul in care li se consuma banii si userii sa fie mai atenti pe ce site-uri intra. Pentru ca numai asa putem sa influentam fiecare dintre partile implicate dezvoltarea pietei.

PS: pe tine care reclame online te deranjeaza in mod obsesiv? De ce?

De ce este hulita publicitatea online…
Etichetat pe:        

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*